Dať niečo viac je nielen investíciou

Od koho by ste radšej nakúpili? Od firmy, ktorá len tlačí na to, aby ste u nej produkt kúpili, alebo od firmy, ktorá vám vysvetlí, podľa čoho sa rozhodovať pri kúpe a čo ovplyvňujú tie ktoré parametre? Predpokladám, že aj vy od partnera, ktorý sa v problematike vyzná a poradí vám tak, aby ste téme porozumeli a z produktu mali čo najväčší úžitok. Takéto správanie firmy dokáže kupujúceho často ovplyvniť dokonca napriek vyššej cene.

Dôvera významne vplýva na predaj. Využite to a prispôsobte tomu svoju stratégiu marketingovej komunikácie. Ak veľmi prezieravo usúdite, že hoci ide o dlhodobejšie aktivity s pomalším nástupom účinku, je to pre vás investícia a budete z toho profitovať. Nielen v zahraničí existuje veľa príkladov, ktoré ukazujú, že investovanie do zákazníkov, napríklad formou content marketingu, prináša svoje ovocie. A to dokonca veľmi významne.

Robte pre svojich zákazníkov viac, pomáhajte im, učte ich, dávajte im rady, návody, odporúčania, komunikujte s nimi. Budete ich tým aj motivovať, nakoľko budú cítiť vďačnosť, budú vám dôverovať a budú vás odporúčať a preferovať. Konkurenčná výhoda, ktorú si takto vybudujete, vás jednoznačne na trhu odlíši, budete vytŕčať.

Vaši zákazníci riešia pri kúpe množstvo otázok a informácie vždy hľadajú. Zväčša sú však roztrúsené kade tade a niekedy sa pre ich neodbornosť aj nezhodujú. Ušetrite im námahu, čas, inšpirujte ich a získate ich dôveru, ktorá vám pomôže predať viac.

Môže ísť napríklad o užitočný obsah, ktorý pre nich bude tvoriť pravidelne, originálne, odborne, konzistentne, zrozumiteľne a pritom bez tlaku na predaj vašich produktov. Vyrábate napríklad strešnú krytinu a vysvetlíte zákazníkom, ako sa rozhodovať o výbere strechy, aké druhy striech a krytín vôbec existujú, aké sú medzi nimi rozdiely či aký sklon strechy je možný a kedy ap.

Vašou príležitosťou môže byť fakt, že väčšina firiem na trhu tvorí obsah predovšetkým komerčný. Či už popisný k produktom, alebo reklamný pri podpore predaja. Môžete byť iní, môžete tvoriť niečo, čo trhu chýba a tak pritiahnuť z trhu zákazníkov práve k vám. Sú to napríklad články, infografiky, videá či podcasty. Pritom môže ísť popri tých odborných aj o témy veselé.

Dôležité je, aby tento obsah „býval“ u vás, napríklad na vašom webe. Aby časom vytvoril vo vašej brandži uznávané a rešpektované miesto, s množstvom užitočných informácií. Takto vybudujete hodnoty, ktoré vám nikto nevezme a ktoré vám pomôžu vytvoriť si silnú komunitu, nakoľko vašich relevantných zákazníkov budú priťahovať ako magnet. A vďaka tomu začnete zväčšovať svoj podiel na trhu.

Takto si viete vytvoriť aj vlastné médium, ktoré využijete, kedykoľvek potrebujete, a ktorému za reklamu platiť nemusíte. Vaša stále rastúca komunita bude vaše posolstvá vnímať a bude reagovať, pretože od vás informácie chce, pretože vám dôveruje. A ak sa budete zákazníkom takto venovať dlhodobo, vaša konkurencia vás v tom už predbehnúť nedokáže.

Ak dávame niečo viac nezištne, odráža to aj náš vzťah k svetu, naše hodnoty, zmysluplnosť a zodpovednosť.

AKO INVESTOVAŤ DO ZÁKAZNÍKOV:

  • pomáhajte zákazníkom, učte ich, dávajte im rady, návody, odporúčania, zaujímajte sa o ich problémy, komunikujte s nimi
  • pridanú hodnotu im poskytujte dlhodobo, nevzdávajte sa v začiatkoch, trpezlivosť prinesie významné zmeny
  • neustále pracujte so svojou komunitou, prispievajte k jej rastu, je vaším veľkým bohatstvom
  • budujte si vlastné médium, aby ste mohli s trhom komunikovať efektívnejšie a kedykoľvek

Komentáre:

Ako vám môžeme pomôcť?

Napíšte nám nezáväzne v čom sa chcete posunúť, čo aktuálne v marketingovej komunikácii riešite.